جمعه 14 اردیبهشت 1403
 
 
 
 
 
کامران جعفری گزارشگر فوتبال :
یک سال بدون برنامه 90 گذشت !
 
 
 
کامران جعفری گزارشگر فوتبال و موسسین برنامه نود :

 یک سال بدون برنامه 90 گذشت !چرا کسی جگر حرف زدن ندارد ؟

 

 
 
 
 
سرویس ورزشی موج برنا - سالی که گذشت سرشار از تحولات بود ، تحولاتی تاثیرگذار در ورزش کشور که یادآوری نبود " #عادل_فردوسی_پور به عنوان چشمان و ناظر فوتبال هم یکی از آنها بود و همه اهالی فوتبال با خیالی آسوده به هر آنچه خواستند رسیدند . از توپ جمع کنهای دور زمین تا تاج که به زور آمد و یکباره رفت و حتی کسی برای نرفتن به المپیک پس از چهار دهه عکس العملی نداشت .
 
 💗یک سال بدون برنامه 90 گذشت !
💜چرا کسی جگر حرف زدن ندارد ؟ 💚به قلم: کامران جعفری (از گزارشگران موسس برنامه 90)
 
                                                                   👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐
👈20اسفند 1397برنامه 90 و عادل فردوسی پور از شبکه سوم سیما حذف شدند و طبق تحقیقات  فلاحت پیشه "رییس وقت کمیسیون امنیت ملی مجلس "تنها جرم این مجری و تهیه کننده ورزشی محبوبیت او بوده است !" تا 20 اسفند 97 "یعنی تا زمان پخش  آخرین  برنامه 90"بیش از 48میلیون ایرانی با شماره تلفن های متفاوت برای این برنامه پیامک داده بودند ؛محبوبیتی بی نظیر و دست نیافتنی که تاابد در رادیو تلویزیون ایران تکرار نخواهدشد ! 👈شک نکنید که حذف برنامه  90 و عادل فردوسی پور از تلویزیون یک حادثه معمولی نبود و قاعدتاباید  امروز در آستانه نوروز1399  مراسم یک سالگی تعطیل شدن "محبوب ترین برنامه تلویزیونی بعداز انقلاب "را برگزارمی کردیم امامتاسفانه  سال 98 آنقدر ویروس وباکتری و بلا و عزا و سیل وتوفان و حوادث غیر مترقبه  ریز و درشت دیگر  داشت که فرصت زاری کردن  برای" تعطیلی یک برنامه ورزشی"  را از همه  گرفت ؛اصلا انگاری حذف برنامه 90 مقدمه ای برای این همه مصیبت بود ! 👈دراین یک سال که عادل فردوسی پور کنارگذاشته شده فقط خواجه حافظ شیرازی برای برگرداندن او  درخواست نداده است !
واقعیت غیر قابل انکار این است که میلیون ها مخاطب ایرانی  این مجری را دوست دارند و خواهان بازگشت او هستند تا با "سیما" آشتی کنند اما انگاری  تلویزیون ما  برای مخاطبانی در خارج از کره زمین برنامه  پخش می کندو درخواست  بیننده ها هیچ اهمیتی برایشان  ندارد چون  اگر غیراز این بود به  احترام این مخاطبان  به این همه "های مردم "یک "هوی "می گفتند! 👈در این یک سال  که 90 حذف شده همکاران  عادل فردوسی پور بارها روی صحنه  رفته اند .
 بعضی هایشان کسب و کاری جز برنامه سازی راه انداخته اند  و حتی بعضی های دیگر -که شاید کسی فکرش را هم نمی کرد -به پیشنهادهای وسوسه انگیز تلویزیون های خارجی پاسخ مثبت داده و عطای کارکردن  در تلویزیون داخل را به لقای آن بخشیده اند !
 
دراین یکسال  عادل فردوسی پورهیچ کدام از این حواشی را نداشته و حتی  در مجاورت دکان رادیو تلویزیون-فرض مثال  دررسانه های اینترنتی- برنامه ای راه اندازی  نکرده تا به شکل اعجاب آوری وفاداری خودش  به تلویزیونی که  22سال برای آن  زحمت  کشید را  ثابت کند !  البته او حالا  به تماشای دسته گل هایی نشسته که راه به راه  به آب داده می شود ! 
👈عادل فردوسی پور  دوشنبه شب ها بچه های نود را درسالن ورزشی  جمع کرده و فوتسال بازی می کند و هم زمان گزارشگر او    تکیه به صندلی اش  زده و گاه وبیگاه  بابت "حق رشدش "مورد سوال مدیران باشگاه های لیگ برتر قرار می گیرد !
فردوسی پور سه شنبه ها  استاددانشگاه صنعتی شریف است و پنج شنبه ها سر خودش را با فوتبال 120گرم  می کند.
 
او گاه وبیگاه کتاب ترجمه می کند و در  جشنواره های  سینمایی مورد تشویق داوران و مردم قرار می گیرد ولی با تمام این اوصاف  عالم و آدم می دانند که هیچکدام از این کارها برای این آدم "برنامه نود "نمی شود !
 
او دراین یک سال بی سرو صدا پی گیر کارهای درمان مهدی شادمانی (خبرنگار ورزشی )بوده وبه واسطه  ترور سردارسلیمانی و فوت شدن مردم سوگوار کرمان نامه نوشته و تمام این یک سال را میان مردمی زندگی کرده که  از او انتظار دارند  "عادل فردوسی پور "باقی بماند چون از این ستون به آن ستون فرج است !
 
👈دقت کنید !
یک سال از پایین آمدن کرکره برنامه 90 میگذرد و حالا بعداز حذف عادل فردوسی پور فسادها و حاشیه های فوتبال ایران به شکل فزاینده ای  بیشتراز گذشته شده و "دلالهای شکم گنده" به تاخت و تاز مشغول شده اند  و حتی تیکه می اندازند که دیگر مجری جگرداری درتلویزیون حضور ندارد که مورا از ماست بکشد و چوب لای چرخ کارهای خلاف آنها بگذارد !
توگویی فردوسی پور تمام جرمش این  بود که اسرار هویدا می کرد !
 
👈حالا دیگرمردم ایران دوشنبه شب ها راحت تر می خوابند و صبح سه شنبه" خواب آلود" به سرکار نمی روند وشاید  این برای سلامتی جامعه ایرانی مفید باشد اما متاسفانه در کنار حفظ سلامت مردم ، سلامت فوتبال  به خطر افتاده و کسی نیست  که سوال کند که چرا حقوق مارک ویلموتس بلژیکی "مربی سابق تیم ملی ایران "از صندوق شستا "متعلق به کارگران تامین اجتماعی" پرداخت شده و چرادر پی آن  آقای تاج که زلزله 9ریشتری هم قادر به تکان دادن ایشان از پشت میز ریاست فدراسیون  نبود ناگهان قلبش درد گرفت و از سمت خود در  فدراسیون فوتبال ایران استعفا داد و رفت ؟!
 
👈در این یک سال که نود حذف شده و عادل فردوسی پور کناررفته خیلی از سوالات بی پاسخ روی زمین مانده اما کسی  جگر پرسیدن این پرسش ها را از مسولان ندارد و طبیعتا تلویزیون خسارتی به بزرگی از دست دادن "میلیونها عاشق فوتبال" را تحمل می کند چون "مرغ تلویزیون یک پا دارد !!"
 
👈90 یک سال است که تعطیل شده و دراین یک سال حتی یک جمله قانع کننده بابت این تعطیلی از زبان مسولان  نشنیده ایم و دردآورتر
این که همه تلاش کرده اند نسخه بدل "فیلم لایم لایت "را بسازند غافل از این که بدل  چارلی چاپلین مانند  خود او  نخواهدشد  و سایه زاتوپک به او نمی رسد !
Image result for برنامه نوروزی 90Image result for برنامه نوروزی 90
 
👈لازم به ذکراست که صاحب این قلم جزو گزارشگران موسس برنامه 90 است و از نوارهای  "یوماتیک "و بتاکم کارش را آغاز کرده و اگرچه  با فردوسی پور همکارقدیمی است  ولی طرح  حقایق  مطروحه  "هیچ ربطی به رفاقت بیست و اندی سال با عادل ندارد و تنها به واسطه  بیان  حقیقت ها و گشودن گره های کور  فوتبال بیان شده است.
Image result for کامران جعفری گلرخImage result for کامران جعفری گلرخ
 
نویسنده این مطلب به عنوان فردی که موهای مشکی اش را پای میز مونتاژو ادیت  ودر  داخل استودیوها و استادیوم  ها سفید کرده  از این همه  بی مهری نسبت به (سرمایه های  رسانه ) غصه می خورد !
 صاحب این قلم دغدغه دارد و غصه می خورد که چراکسی پس از یک سال بابت حذف  فردوسی پور از شبکه سه توضیحی ارائه نمی دهد؟
یعنی آدمی که نه کاری به سیاست دارد و نه  به اقتصاد باید کنارباشد وهیچ کس جرات نداسنه باشد که بابت حذف او توضیح بخواهد ؟
آیا این انصاف است؟
 
سخن  من این است که آیا نظر مردم هیچ ارزشی ندارد  و آیا یک" آدم نفس دار" پیدا نمی شود که حرکت های اشتباه  را  تذکر بدهد ؟
 
سرمایه کشی و نخبه کشی برای تلویزیون یک مملکت که (برنامه تحویل سالش) را کسی تماشا نمی کند درد آوراست .
 
به قول یک نویسنده معروف :"وقتی این همه تلاش می کنی که یک نفر را فراموش کنی ،خود این تلاش تبدیل به خاطره می شود !"
 
👈راقم این سطور امیدواراست که انشالله به لطف تلاشها  برغول کرونا غلبه کنیم  و پس از آن  به فکر ترمیم پنچری های تلویزیون داخلی  بیفتیم تا با این همه پرسنل میدان رقابت را به شبکه های فارسی زبان خارجی (که چند تا  دختر و پسر ترو تیزک آن را اداره می کنند)نبازد !!
بی شک پنچری های محسوس تلویزیون ما  میلیونها مشتری  دست به نقدرا به سمت 
"بشقاب های روی سقف خانه ها"روانه کرده و همه دنبال سیگنال می گردند.
 
💗با آرزوی توفیق و سلامتی برای تمام مردم جهان .
 
💛نوروز 1399پیروز باد .
کامران جعفری گلرخ 
آبدارچی ورزش 
گزارشگر فوتبال


 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna